Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΠΑ.Λ Καινουργίου: Όλοι ενάντια στην απόφαση του υπουργείου για διαφαινόμενο λουκέτο στο σχολείο

 Για την μη έγκριση δυο «ολιγομελών» τμημάτων – Β’ τάξης - Τομέα του ΕΠΑΛ Καινούργιου – Δήμου Αγρινίου  «Μηχανολογίας & Οικονομίας Διοίκησης» .

 Δήλωση του διευθυντή του σχολείου Αριστοτέλη Βλάχου...


Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-2025, το 1ο ΕΠΑΛ Καινούργιου Αιτωλ/νίας, για μια ακόμη φορά, βρίσκεται στη «Προκρούστια κλίνη», της μη έγκρισης, από το υπουργείο παιδείας, των δύο τμημάτων της Β’ τάξης, του ενιαίου Τομέα (Μηχανολογίας & Οικονομίας) του σχολείου μας.

Αρχικά πρόκειται για άδικη απόφαση, που πήρε το Υπουργείο παιδείας (Αρ. Πρωτ. 97390/γ2/30-08-2024 ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ) ώστε να μην εγκρίνει τα δύο «ολιγομελή» τμήματα του τομέα για τη φετινή σχολική χρονιά.

Δηλαδή από τα πέντε (5) τμήματα του σχολείου, εγκρίνονται τα τρία (3), αυτών της Α’ και Γ’ τάξης (ειδικότητας), καθιστώντας πλέον ανίσχυρη την συνέχεια λειτουργίας του ΕΠΑΛ Καινούργιου.

Σημειωτέον ότι το Σχολείο μας, καλύπτει ένα μεγάλο εκπαιδευτικό εύρος, σε μια αγροτική περιοχή που κατοικούν μόνιμα πάνω από 17.000 πολίτες και στους δύο Δήμους, του Αγρινίου & του (Ορεινού) Θέρμου Αιτωλ/νίας.

Κατά δεύτερο δεν θέλουμε να πιστεύουμε ό,τι γίνεται επιλεκτική εφαρμογή της Υ.Α. για συρρίκνωση - κατάργηση μόνο του δικού μας - περιφερειακού σχολείου του διευρυμένου Δήμου Αγρινίου! Αν όντως αυτό ισχύει, προφανώς παραβλέπουν την τεράστια προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, αφενός μεν με τις επιτυχίες στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφετέρου δε με τη στελέχωση ειδικευμένων τεχνικών στη παραγωγική βιομηχανική οικονομία.

Παράλληλα η άρνηση του Υπουργείου για έγκριση - ίδρυση, νέων ειδικοτήτων στα δημόσια ΕΠΑΛ, δυστυχώς λειτουργεί υπέρ των ιδιωτικών με τα γνωστά αποτελέσματα! Έχουμε ζητήσει αρκετές φορές, ως ΕΠΑΛ Καινούργιου την ίδρυση νέων ειδικοτήτων και ιδιαίτερα αυτών του πρωτογενούς τομέα και συνεχώς απορρίπτονται!!!

Θα περιμέναμε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να έχει κάνει κάτι για τον εκσυγχρονισμό και ελκυστικό χαρακτήρα των προγραμμάτων εκπαίδευσης των ΕΠΑΛ, που να προσελκύουν τη νέα γενιά, αντί να έχει ως προτεραιότητα της το κλείσιμο τμημάτων και τομέων ειδικοτήτων.

Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση της κας Υφυπουργού Παιδείας δεν λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές συνθήκες των τοπικών κοινωνιών, το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα, που εδράζει στην κοινωνική αβεβαιότητα, την εγκατάλειψη και υπανάπτυξη της περιφέρειας, από τις βασικές αιτίες συρρίκνωσης και του μαθητικού πληθυσμού.

Επίσης βρίθει αντιφάσεων, τουλάχιστον για το ΕΠΑΛ Καινούργιου, και είναι αποσπασματικό μέτρο, που συρρικνώνει τη δημόσια εκπαίδευση, χωρίς να δίδει και κάποιες εναλλακτικές λύσεις στους μαθητές.

Ενώ έχουν αρχίσει σήμερα 2-9-2024 οι εγγραφές μαθητών β΄ φάσης, το ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου δεν επιτρέπει την εγγραφή μαθητών στα δύο τμήματα β' τάξη του τομέα ΕΠΑΛ Καινούργιου, που έχουν ανασταλεί, παρά του ότι ήδη είναι εγγεγραμμένοι μαθητές, από την Α' φάση στα τμήματα αυτά (Μηχανολόγοι 6 & Οικονομίας 4).

Πως τελικά περιμένουν να συμπληρωθούν τα ολιγομελή τμήματα του σχολείου αν δεν γίνουν νέες εγγραφές; Εκτός και εάν είναι προδιαγεγραμμένο το κλείσιμο του ΕΠΑΛ Καινούργιου, η μοναδική εκπαιδευτική δομή ΤΕΕ στη περιοχή της Β/Α Τριχωνίδας. Οφείλουμε να ενημερώσουμε ότι οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καλύπτουν πλήρως το ωράριο των 5 τμημάτων, αν εγκριθούν να λειτουργήσουν.

Δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να εξοπλίζει, τα εργαστήρια του Μηχανολογικού τομέα του ΕΠΑΛ Καινούργιου (παραλαβή στις 26-06-2024), με σύγχρονο εξοπλισμό –εκπαιδευτική Μονάδα Ψύξης (συντήρηση - κατάψυξη), και πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά να βάζει τον τομέα αυτόν στο «πάγο», με πρόσχημα τον οριακό αριθμό εγγραφής μαθητών (!). Αντίστοιχα γίνεται και με τα εργαστήρια πληροφορικής - νέων τεχνολογιών και Ρομποτικής, όπου ο σύγχρονος εξοπλισμός των εργαστηρίων αυτών, που υπάρχει δεν θα χρησιμοποιείται πλέον.

Στην ίδια απόφαση (της μη έγκρισης των τμημάτων του τομέα ΕΠΑΛ Καινούργιου), δεν προβλέπεται, πως θα ξεπεραστούν ορισμένα βασικά εκπαιδευτικά ζητήματα από τις αντιφάσεις και αστοχίες, που προκύπτουν, καθιστώντας ανίσχυρη την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας.

Συγκεκριμένα:

• Θα καλούνται οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και εργαστηρίων να ασκήσουν τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα (στα πλαίσια του προγράμματος των Γ’ τάξεων των ειδικοτήτων), σε εκπαιδευτικούς & εργαστηριακούς χώρους, ενώ ήδη έχει ήδη ανασταλεί η λειτουργία αυτών των δομών του ΕΠΑΛ, με απόφαση του Υπουργείου παιδείας;

• Ποιος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας μηχανημάτων, Η/Υ, ηλεκτρικών συσκευών κλπ σε έναν εκπαιδευτικό χώρο, με μεγάλο βαθμό δυσκολίας και κινδύνων;

• Τι θα γίνει με τους (10) μαθητές που είναι μέχρι σήμερα γραμμένοι στα τμήματα αυτά, που δεν έχουν εγκριθεί να λειτουργήσουν, όταν μάλιστα είναι παιδιά που μετακινούνται με δυσκολία από απομακρυσμένες περιοχές, για να φοιτήσουν στις ειδικότητες του ΕΠΑΛ Καινούργιου;

• Η απόφαση αυτή φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην τοπική κοινωνία και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι γονείς και οι μαθητές, αγωνιούν και δυσφορούν από τον τρόπο που αντιμετωπίζεται το σχολείο μας, από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με τη Μη έγκριση των τμημάτων του τομέα. Μας αδικεί ως εκπαιδευτικούς και απαξιώνονται οι προσπάθειες και το τεράστιο έργο που επιτελείται, από το 1998, που άρχισε να λειτουργεί η δομή της Δ/θμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, εδώ στην «ακρούλα» της Δυτικής Ελλάδας.

Ζητάμε:

1. Να ανοίξει το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών του υπουργείου παιδείας και στους δύο τομείς του ΕΠΑΛ Καινούργιου

2. Να εγκριθούν τα δύο τμήματα β' τάξης τομέων Μηχανολογίας και Οικονομίας.

3. Οι εγγραφές και αλλαγή δηλώσεων ειδικοτήτων να παραταθούν ως τέλος Σεπτεμβρίου.

4. Ίδρυση νέων ειδικοτήτων στα πλαίσια της τοπικής οικονομίας και παραγωγής.

Καλούμε την τοπική κοινωνία, τους φορείς, την Δημοτική Κοινότητα Καινούργιου καθώς και το Δήμο Αγρινίου, καθώς και τα συνδικαλιστικά μας όργανα, να αντιδράσουμε όλοι Μαζί, άμεσα να μην κλείσουν οριστικά το ΕΠΑΛ Καινούργιου.

Καινούργιο 02-09-2024

Ο Διευθυντής

Οι εκπαιδευτικοί

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου