Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

Ι. Ναός Αγίας Τριάδος Παναιτωλίου: Πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση της Ενοριακής Σχολής Γονέων

Την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση της Ενοριακής Σχολής Γονέων στην ενορία του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Παναιτωλίου, στις 6 το απόγευμα, στο πνευματικό κέντρο της Ενορίας -δίπλα στον Ιερό Ναό- με ομιλήτρια την

Στυλιανή Καραγιάννη, με καταγωγή από το Παναιτώλιο (νηπιαγωγός με Μετεκπαίδευση στη Γενική Αγωγή στο Διδασκαλείο Ιωαννίνων, MA (Master of Arts) στις Επιστήμες της Αγωγής στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) με θέμα: Στάδια της ψυχοκινητικής εξέλιξης του ανθρώπου από τη γέννηση του έως και την εφηβεία.

Η κα Καραγιάννη στην ομιλία της βασίστηκε στα ψυχοκοινωνικά στάδια της θεωρίας του Erik Erikson***, συμπεριλαμβανομένης της κρίσης με την οποία έρχεται κανείς αντιμέτωπος σε κάθε στάδιο και τα σημαντικά γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια κάθε σημείου της ανάπτυξης.

Στάδιο 1ο: Εμπιστοσύνη Εναντίον Αμφιβολίας Η κρίση «Εμπιστοσύνη εναντίον Αμφιβολίας» είναι το πρώτο ψυχοκοινωνικό στάδιο που παρουσιάζεται κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους περίπου της ζωής ενός παιδιού. Κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης φάσης της ανάπτυξης, ένα βρέφος εξαρτάται εντελώς από τους φροντιστές του.

Όταν οι γονείς ή οι φροντιστές ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός παιδιού με συνέπεια και με τρόπο που αποπνέει ζεστασιά, το παιδί, στη συνέχεια, μαθαίνει να εμπιστεύεται τον κόσμο και τους ανθρώπους γύρω του.

Στάδιο 2ο: Αυτονομία Εναντίον Ντροπής Το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει την ψυχοκοινωνική κρίση ανάμεσα στην αυτονομία και την ντροπή ή την αμφιβολία. Καθώς το παιδί εισέρχεται στα νηπιακά χρόνια, το κέρδος μίας μεγαλύτερης αίσθησης του προσωπικού ελέγχου γίνεται όλο και πιο σημαντικό.

Καθήκοντα όπως να μαθαίνει πώς να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα, να επιλέγει τροφές και παιχνίδια, είναι τρόποι με τους οποίους τα παιδιά αποκτούν μια μεγαλύτερη αίσθηση της ανεξαρτησίας.

Στάδιο 3ο: Πρωτοβουλία Εναντίον Ενοχής Το τρίτο ψυχοκοινωνικό στάδιο εμφανίζεται στις ηλικίες μεταξύ περίπου των τριών και πέντε ετών και επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας αίσθησης της αυτο-πρωτοβουλίας.

Τα παιδιά που ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε παιχνίδια με αυτοσκηνοθεσία, συνεχίζουν στη ζωή με μια αίσθηση ισχυρής πρωτοβουλίας, ενώ όσα έχουν αποθαρρυνθεί από αυτές τις δραστηριότητες μπορεί να αρχίσουν να αισθάνονται μια αίσθηση ενοχής για τις δραστηριότητες που ξεκινούν οι ίδιοι.

Στάδιο 4ο: Εργατικότητα Εναντίον Αισθήματος Κατωτερότητας Κατά τη διάρκεια της μέσης παιδικής ηλικίας μεταξύ των ηλικιών περίπου έξι και έντεκα ετών, τα παιδιά εισέρχονται στο ψυχοκοινωνικό στάδιο που είναι γνωστό ως «Εργατικότητα έναντι Αισθήματος Κατωτερότητας». Καθώς τα παιδιά συμμετέχουν στην κοινωνική αλληλεπίδραση με τους φίλους και τις ακαδημαϊκές δραστηριότητες στο σχολείο, αρχίζουν να αναπτύσσουν μια αίσθηση υπερηφάνειας και ολοκλήρωσης στην εργασία και τις ικανότητές τους.

Τα παιδιά που επαινούνται και ενθαρρύνονται αναπτύσσουν μια αίσθηση επάρκειας, ενώ εκείνα τα οποία αποθαρρύνονται μένουν με ένα αίσθημα κατωτερότητας.

(***Ο Έρικ Χομπουργκερ Έρικσον (γερμανικά: Erik Homburger Erikson, γεννημένος Έρικ Σαλόμονσεν, γερμανικά: Erik Salomonsen, 15 Ιουνίου 1902 - 12 Μαΐου 1994) ήταν Αμερικανός αναπτυξιακός ψυχολόγος και ψυχαναλυτής γεννημένος στη Γερμανία, γνωστός για τη θεωρία του σχετικά με την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των ανθρώπων. Έγινε διάσημος για την επινόηση της φράσης κρίση ταυτότητας. Ο γιος του, Κάι Τ. Έρικσον, είναι διάσημος Αμερικανός κοινωνιολόγος.

Αν και ο Έρικσον δεν είχε πτυχίο, εργάστηκε ως καθηγητής σε εξέχοντα ιδρύματα όπως το Χάρβαρντ και το Γέιλ. Μια ανασκόπηση της Review of General Psychology, που δημοσιεύτηκε το 2002, κατέταξε τον Ερίκσον ως τον 12ο πιο αναφερόμενο ψυχολόγο του 20ου αιώνα. Η θεωρία της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης που δημιουργήθηκε από τον Erik Erikson είναι ίσως μία από τις πιο γνωστές θεωρίες προσωπικότητας. Η θεωρία διαφέρει από πολλές άλλες, δεδομένου ότι ασχολείται με την ανάπτυξη καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής, από τη γέννηση μέχρι το θάνατο.)

 

Στο τέλος ακολούθησε διάλογος με τους παρευρισκόμενους στην ομιλία και ανανεώθηκε το επόμενο ραντεβού για τις 8 Δεκεμβρίου με ομιλήτρια πάλι την κα Καραγιάννη με θέμα, "Εφηβεία, ένα ταξίδι γεμάτο ενδιαφέρον και προκλήσεις".  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου