Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

ΕΛΤΑ: Δυναμική παρουσία εργαζομένων από την Αιτωλοακαρνανία στην πορεία στην Αθήνα



Την πλήρη αντίθεσή τους στην περαιτέρω συρρίκνωση των ΕΛΤΑ και τις χιλιάδες απολύσεις προσωπικού, πραγματοποιώντας 24ωρη πανελλαδική απεργία και πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου, εκφράζουν σύσσωμοι οι
εργαζόμενοι του Οργανισμού.

Στην απεργία καθώς και στην πορεία προς το υπουργείο έντονη ήταν και η παρουσία εργαζομένων από την Αιτωλοακαρνανία



Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ καταγγέλλουν τις προσπάθειες του Υπερταμείου και της διοίκησης του Οργανισμού για την προωθούμενη μείωση 2.300 και πλέον θέσεων εργασίας, το κλείσιμο 220 και πλέον καταστημάτων και την υποβάθμιση της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης, σύμφωνα με τα όσα ορίζει το πλάνο «βιωσιμότητας» (;) του Οργανισμού.
Για μία ακόμη φορά, «βαφτίζεται» εξυγίανση και εξορθολογισμός η συρρίκνωση των θέσεων εργασίας και των δαπανών προσωπικού, λησμονώντας ή και αποκρύπτοντας ότι οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ, από το 2010 και έπειτα, έχουν υποστεί μειώσεις μισθών που ξεπερνούν το 40%!
Στον αντίποδα, όχι μόνο δεν υλοποιήθηκαν οι δεσμεύσεις των τελευταίων διοικήσεων για την άντληση ικανοποιητικών εσόδων από εναλλακτικές πηγές (δέμα, εκτελωνισμός, ενέργεια), αλλά ολοένα και διολισθαίνει ο κύκλος εργασιών, συνεχίζονται οι ολιγωρίες με την απώλεια μεγάλων πελατών (τελευταίο παράδειγμα η Cosmote) και παραμένουν σε δυσθεώρητα ύψη οι οφειλές του ελληνικού δημοσίου από την Καθολική Υπηρεσία και όχι μόνο.  


Μειώσεις μισθών και κουπόνια αντί μισθού
Στο τελευταίο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού και λίγες μόλις ημέρες μετά την προσπάθεια παράνομης απόλυσης εργαζομένων, η οποία ανεστάλη, λόγω της κατάθεσης ασφαλιστικών μέτρων από την ΠΟΣΤ, η διοίκηση επανήλθε δριμύτερη, κάνοντας γνωστές τις προθέσεις της στο τελευταίο διοικητικό συμβούλιο.
Με την στήριξη του Υπερταμείου, η διοίκηση προωθεί 1.806 απολύσεις το 2019, οι οποίες θα ξεπεράσουν τις 2.300 σε βάθος 3ετίας.
Επιπροσθέτως, δρομολογούνται επώδυνες αλλαγές στο μισθολογικό μοντέλο, με μειώσεις μισθών και με… κουπόνια αντί μισθού.
Ουσιαστικά, επιχειρείται η κάλυψη του συντριπτικού ποσοστού του ταμειακού ελλείμματος του Οργανισμού από την περιστολή των δαπανών προσωπικού και όχι από πιθανή ανάπτυξη των εσόδων και την εξόφληση των οφειλών του ελληνικού δημοσίου.
Κλείσιμο 220 καταστημάτων και υποβάθμιση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας και της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης
Το υποτιθέμενο πλάνο «βιωσιμότητας» περιλαμβάνει το κλείσιμο 220 και πλέον καταστημάτων και την αλλαγή του μοντέλου διανομής, με δυσμενείς συνέπειες στην εξυπηρέτηση του ευρύτερου κοινού και της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
Με το μέτρο αυτό, υποβαθμίζουν το εύρος και την ποιότητα των ταχυδρομικών υπηρεσιών προς όφελος ιδιωτών ανταγωνιστών.
Αγνοούν ότι το δημόσιο ταχυδρομείο, τα ΕΛΤΑ είναι βασική υποδομή του κράτους, με το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα, το οποίο θα έπρεπε να αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να εμπλουτίζεται με νέες υπηρεσίες.
Αντιθέτως, υιοθετείται η «εύκολη λύση» των εκατοντάδων λουκέτων.  
Συνεχίζεται η απώλεια πελατών, μετατίθεται για το 2022 η ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ
Ενώ ζητούν από τους εργαζόμενους να συναινέσουν σε δραματική μείωση των θέσεων εργασίας, αποκρύπτουν την αποτυχία τους στην εξεύρεση νέων πελατών και εναλλακτικών πηγών εσόδων.
Τα έσοδα των ΕΛΤΑ έχουν συρρικνωθεί πάνω από 50% κατά τη διάρκεια της κρίσης και θα συρρικνωθούν και το 2019, παρόλο που η εγχώρια ταχυδρομική αγορά παρουσιάζει οριακή άνοδο.
Επιπρόσθετα, ζωτικής σημασίας εγχειρήματα έχουν υποτιμηθεί και αφέθηκαν σε δεύτερη μοίρα. Αναφέρουμε την είσοδο στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, τον εκτελωνισμό δεμάτων, τα logistics, την διανομή φαρμάκων και άλλα.
Σαν να μην έφταναν τα ανωτέρω,η πρώτη «επιτυχία» της νέας διοίκησης συνοδεύτηκε από την απώλεια ενός ακόμα μεγάλου πελάτη, της Cosmote, μετά την ΕΥΔΑΠ και τα διαβατήρια της Αστυνομίας και ποιος γνωρίζει τί άλλο επακολουθεί.
Στο πεδίο της ανασυγκρότησης του Οργανισμού και της ενίσχυσης σε τομείς, όπως το δέμα και το courier, το πλάνο «βιωσιμότητας» προβλέπει την ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ το… 2022 και όχι άμεσα, παρόλο που, εδώ και χρόνια, έχει κατατεθεί μελέτη που περιγράφει τα άμεσα πλεονεκτήματα από την απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας.
Με την νέα μετάθεση, τα ΕΛΤΑ στερούνται σημαντικών εσόδων και ευκαιριών στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου και του δέματος.
Άνω των 250 εκατ. ευρώ οι οφειλές του ελληνικού δημοσίου στα ΕΛΤΑ από την Καθολική Υπηρεσία και την παροχή υπηρεσιών
Η ταμειακή ρευστότητα των ΕΛΤΑ θα ήταν σε αρκετά καλύτερο επίπεδο, εάν το ελληνικό δημόσιο αποπλήρωνε, ως όφειλε, την αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας.
Για την Καθολική Υπηρεσία, τα ΕΛΤΑ έχουν λάβει 45 εκατ. για τα έτη 2013 – 15, ωστόσο οι αξιώσεις τους είναι μεγαλύτερες, καθώς η ΕΕΤΤ επαλήθευσε το καθαρό κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας για την περίοδο αυτή στα 127,9 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι απομένουν άλλα 82,9 εκατ. για την περίοδο 2013 – 2015!
Παρά τις εξαγγελίες, μέχρι σήμερα δεν έχει υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού το σχετικό αίτημα για την έγκριση του παραπάνω ποσού.  
Αντίστοιχα, πρόσφατα ψηφίστηκε τροπολογία στη Βουλή, η οποία ενέκρινε 30 εκατ. ευρώ ως μέρος της Καθολικής Υπηρεσίας για τα έτη 2016 και 2017, χαρακτηρίζοντάς τα ως «Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος» (ΥΓΟΣ).
Από αυτά, 15 εκατ. ευρώ που αφορούσαν το 2016, εκταμιεύτηκαν πριν από λίγες ημέρες και αναμένονται άλλα 15 εκατ. για το 2017.
Ωστόσο, η αξίωση των ΕΛΤΑ από την Καθολική Υπηρεσία φτάνει τα 40 με 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.  
Σαν να μην έφτανε αυτό, ασκούνται πιέσεις, ώστε η ετήσια αποζημίωση από την Καθολική Υπηρεσία να «παγιωθεί» στα 15 εκατ. ευρώ και να εκταμιεύεται ως «Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Ενδιαφέροντος»!
Ειδικότερα, οι οφειλές του ελληνικού δημοσίου για την Καθολική Υπηρεσία είναι οι εξής: 82,9 εκατ. ευρώ για την τριετία 2013 – 2015, 23 εκατ. οι τόκοι για την τριετία 2013 – 2015, 24,5 εκατ. για το 2016, 54 εκατ. για το 2017 και 45 εκατ. για το 2018.
Επίσης, οι σωρευμένες οφειλές φορέων και οργανισμών του δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ, πέραν της Καθολικής Υπηρεσίας, για υπηρεσίες αλληλογραφίας κυμαίνονται κοντά στα 26 εκατ. ευρώ, οι οποίες δεν έχουν αποπληρωθεί.
Απομειώθηκε το μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΤΑ, λόγω του «κακού» Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου
Το πλάνο «βιωσιμότητας» των ΕΛΤΑ στηρίζει τις παραδοχές του στην έλλειψη ταμειακής ρευστότητας του Οργανισμού και στο μικρό ποσοστό των ιδίων κεφαλαίων.
Ωστόσο, η δραματική μείωση των ιδίων κεφαλαίων δεν έχει προέλθει από επιχειρηματικές δράσεις κατά τα προηγούμενα έτη, αλλά κυρίως από την αναγνώριση της απομείωσης ποσού 211,73 εκατ. ευρώ από την συμμετοχή των ΕΛΤΑ στο πρώην Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (τα ΕΛΤΑ είχαν οδηγηθεί στην απόκτηση του 10% του πρώην ΤΤ, προχωρώντας σε υψηλό δανεισμό), καθώς και από την αναγνώριση της ζημίας 9,1 εκατ. ευρώ που προκλήθηκε από το πρόγραμμα PSI, Buyback που εφαρμόστηκε στα διακρατούμενα, προς πώληση, κρατικά ομόλογα το 2012.
Τα αιτήματα της απεργίας
Σε αυτό το πλαίσιο, το Δ.Σ της ΠΟΣΤ αποφάσισε ομόφωνα την πραγματοποίηση 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 23 Ιανουαρίου, με συγκέντρωση στο θέατρο «Άλφα» (Πατησίων 37) στις 11:00 πμ και πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών.
Απαιτούμε άμεσες λύσεις στα παρακάτω θέματα:
1.      Ανάπτυξη και όχι συρρίκνωση του ΕΛΤΑ, που θα βασίζεται σε ένα σύγχρονο επιχειρησιακό σχέδιο.
2.      Άμεση απόσυρση όλων των αντιαναπτυξιακών προτάσεων της PWC, όπως αυτές κατατέθηκαν στο Δ.Σ. των ΕΛΤΑ της 11/01/2019.
3.      Άμεση ενσωμάτωση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» με τη μητρική εταιρεία.
4.      Καταβολή όλων των υποχρεώσεων του κράτους προς τον ΕΛΤΑ.
5.      Καταβολή όλων των ποσών της Καθολικής Υπηρεσίας, που οφείλει το κράτος στα ΕΛΤΑ από το 2013 μέχρι σήμερα, όπως αυτές έχουν εγκριθεί και από τις σχετικές μελέτες της ΕΕΤΤ.
6.      Καταβολή όλων των ποσών που έχουν απομειωθεί από το μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΤΑ, εξαιτίας αναγκαστικών νόμων (10% από τη συμμετοχή στο Τ.Τ. και κούρεμα των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ στο πλαίσιο του PSI), συνολικού ποσού 220 εκατ. ευρώ περίπου.
7.     Άμεσες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού, ώστε να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές και επείγουσες ανάγκες του Οργανισμού.
8.    Ένταξη όλων των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ στα ΕΣΠΑ.
9.   Χορήγηση στα ΕΛΤΑ τραπεζικής άδειας χρηματοοικονομικών εργασιών, ώστε να μετατραπούν σε «Λαϊκή Τράπεζα Περιφερειακής Ανάπτυξης» του ελληνικού δημοσίου σε όλη την επικράτεια. 












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου